Thursday, July 07, 2011

Height & Jumpsuit.

salam my beloved friends :)

U know what aku ada tiga org adik-beradik. Seorang abang & adik dunia akhirat. Tapi kalau ktorg keluar tiga orang sekali gus & suddenly bertembung dengan kawan-kawan Abah or Mak contohnya seperti di kenduri, di Tesco ketika ktorg bertiga sedang mengaut segala mcm bahan untuk melantak atau di mana-mana sahaja sume orang ok I repeat again SEMUA ORANG mesti tak percaya abang & adik aku tu ialah memang adik-beradik aku sebenar sebab abang & adik aku tu tinggi-tinggi & suddenly aku sorg jer cinonet. LOL!

 La, awat hat ni kecik drpd adik?

 Yang kakak ni mesti keje diet ja tu yang die sorg ja kecik ......

 Macam mana la si kakak ni sorang ja kecik adik ngan abang die tinggi2......

Cheq nak buat lagu mana dah abang & adik cheq tinggi melangut & aku tiba-tiba sorg ja cinonet!
Kalau orang dok cakap aku  keje diet & tak makan aku memang nafikan sekeras mungkin. Tanya lah dekat kawan-kawan rapat aku, roomates hatta my own family sendiri aku ni KUAT MAKAN ORGNYA! 
Nak-nak kalau tengah malam stay up kat campus kene buat assignmnet yang menyusahkan hidup tu aku awal-awal lagi akan beli 2 dinner. Satu untuk di makan ketika jam 6.30-8.00 p.m & satu lagi selepas jam 12tgh mlm ke atas sebab bila melepasi jam 12 tgh mlm ke atas pada ketika detik & saat itu mula-lah perut ni berokestra bagai. 

Yang pasti aku follow genetic  my mom orangnya kecik-kecik jer where as abang & adik aku follow mcm Abah aku yang tinggi melanggut! 
So fair la kan ada anak ikut bapak ada anak ikut emak kan.

Jadi, bila aku tak cukup ketinggian maka aku harus melupakan impian/cita-cita/harapan/ aku untuk pakai jumpsuit yg skrg ni tengah in-trend KOT!
:(

Kenapalah jumpsuit ni sesuai untuk di pakai oleh mereka-mereka yang tinggi lampai?
Kenapa tidak seperti si katik mcm aku?
FRUSTRATED!

Bertambah frust bila tgk Hana Tajima pakai. Superb lawa pada vna!

Ok,jealous tahap gaban skrg!

Teringggggginnnnnnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.......tapi tak sanggup jadi fashion victim!
:(

love & hugs, vna erman :)

p/s:Aku tetap bersyukur dengan apa yg dikurniakan dari Ilahi :)


Tuesday, July 05, 2011

Wataniah.

salam my beloved friends :)

Aku mengaku siap-siap yg aku bukan dikalangan atlet-atlet sejak zaman sekolah sehinggalah ke zaman universiti.Jgn pernah berharap utk melihat aku bersukan dalam naiwatu rela hati. Kalau pernah ternampak aku pergi padang or pusat sukan itu tak lain tak bukan memang aku TERPAKSA!

Sedaya upaya aku akan avoid any activities involve dengan sukan. Orang selalu cakap badan kecik lari mesti kuat sebab badan ringgan. Di sini aku nak cakap itu fakta paling auta sekali. Walaupun berat badan aku mase sekolah menenggah average 40-42kg tapi akulah lari paling lembab sekali. Kalau ada latihan sukan suruh aku lari-lari, mmg aku tak lari weyh. Aku selalu pakat ngan member aku especially Jazlin jangan nak bersemangat waja sgt lari kuat-kuat sebab takde maknannya kau akan sumbang mata kat rumah sukan sendiri.

Tapi,kalau suruh aku berkawad bab tu aku boleh. Mase sekolah boleh di katakan aku active koku bab unit uniform and kelab persatuan tapi bukan sukan. Selalu jugak la "menghitamkan diri" setiap petang untuk mengharumkan nama KRS sekolah. Kire mmg all out la masa sekolah sebab nak kumpul markah kokurikulum nak masuk U.

Tapi bila dah masuk U aku mmg dah malas sekali utk bergiat active dgn koku especially anything yang kene berkawad. Cukup-cukuplah masa zaman sekolah dulu. Siap aku pura-pura aku lah paling kayu sekali tak reti kawad mase Part 1 Kesatria semata-mata tak mau kene paksa masuk pertandingan kawad. Alah tak masuk kawad pon aku dpt A jugak utk koku :)

Dan sebenarnya aku nak cerita betapa kagumnya aku tengok artis-artis Malaysia skrg sedang bergiat active get involved with Askar Wataniah. Aku yang tak artis ni pon malas gila & tak terbukak pon naiwatu untuk join sekali. Yes, ni sebahagian drpd symbol mereka cintakan negara.

Hey,Lisa Surihani pon masuk Askar Wataniah you all. Yes, Lisa yg flawless & gorgeous tu pon sanggup berjemur & berkawad demi membuktikan perasaan cintakan negara.

Gamaknya macam mane la komander-komander yang selama ni benggis tahap dewa bagi arahan bila ada 
Dato' CT, Lisa Surihani, Sam and lain-lain depan diorg. Kalau aku rasenya tak terkeluar suara kot sebab adrenalin dalam badan vna akan melonjak-lonjak bila bab jumpa artis niyh.Hahaha :)
Nak-nak Lisa Surihani kan ;)

Again, I do respect them. Tetapi tak semestinya kita-kita yg tak masuk program-program sebegini tak sayang negara. Cukuplah kita tahu menghormati pemimpin kita, menghargai penat lelah pejuang-pejuang masa lalu, tak get involve dengan any program yg mengganggu gugat ketenteram & keamanan negara itu sudah cukup membuktikan yang kita sayangkan negara kita. Setuju?

Jadilah belia yang menyumbang kpd pembangunan negara & bukan belia yang menghancurkan negara :)

love & hugs, vna erman :)

p/s: Bila cakap pasal askar wataniah terus teringat dekat ex-BF Ainie dulu ;) Zalikha Zamri anda ingat tak?