Friday, October 08, 2010

saya tahu mereka sygkan saya ;)

Takde lg dah adehhhh dehhhh ouwhhhh sakitnya!
Skrg saya sudah sihat
Alhamdulillah,syukur :)

After a week,I tell the truth...yeah,akhirnya saatnya detiknya waktunya dan ketika telah tiba jua
Hari Ahad last week aq berterus-terang hal sebenarnya dkt Mak yg aq accident
setelah semggu ok setelah dpt kekuatan & keberanian aq buat keputusan hidup & mati
repeat repeat "Hidup & Mati ok!"
maknanya bende niyh xbuleh buat main2 mcm main congkak
mcm tau2 jer Mak aq tny kat sane ok ke?
eh eh Mak firasat mu btoi la...yela kalau dh 9bulan dok mengusung aq ke sana ke mari
bela sampai 20tahun pastu xdgr cakap kan
so aq pon ckp la "Mak,mak de bnde ena nak g taw tp mak jgn marah tau"
haaaa baru bukak mukadimah jerrr tu Mak aq dah ckap berjela2 dah
aq pon cte la chot chet chot chet bla bla bla bagai dekat Mak
heheheh...bising jugak la Mak aq kan but then xdela mengamuk nak baling periuk belangga kat aq sampai benjol2 dahi
aq pon pandai dah agak2 sihat baru cte
kalau aq bg taw mse lepas2 jer accident mahu mlm tu jgk aq kene bungkus brg balik Tpg xpyh ddk kat Shah Alam lg dah
haaaaaa lega lega dah berterus terang
mungkin juga hikmah di sebaliknya aq makin sihat
xdela nnt nak kene bohong2 kalau Mak tanya asal seluar baru dah terkoyak kat lutut
xpayah la kan time tu buat muka terkebil2 ke buat muka kerang wangi ke kan
xdela nak kene sorok luka parut kat kaki takut nanti Mak nampak
senang cte xpayah la nak sembunyi2 lagi
cume sedia maklumlah kau ingat xkene marah xde kene denda
haaaa no more riding a motocycle
yes yes yes padan ngan muka kau!
saya tahu mereka sygkan saya
that's why mereka sgt risaukan saya
Abah,Mak,Abg & Adk saya TQ sebab sygkan saya!


bukan setakat family aq jer
boleh pulak aq terlupa daaaaaa very very important person dlm hidup aq
actually bukan lupa tapi kan asalnya kan xmau bagi tau dekat kaum kerabat pon
ok,die punya firasat juga kuat so xbuleh juga tipu sama dia
guest who?
Dzulaiqa Yasril a.k.a my babe@cuzen terbaik tercomel aq
mse tu aq tgh syok2 kemas buku kertas yg berselerakkan kat rak buku
maklomlah minggu ni hidup memang tunggang langang terbalik dilanda garuda
sebab test presentation class ganti & sbgnya menyelumbungi hidup
tibe2 jer terkuar lagu "ADRENALIN"
aq mcm pelik2 pndg dkt Aniz tanya hp aq ke berbunyi
sbb setahu aq ringtone aq set lagu Airplane
jap jap mcm blurrr blurrr pening2 pastu baru teringat yg aq setkan lagu tu buat D'iqa sebab kami sama2 peminat FT...so sweettttt ;)
haaaa,die ckp yg die all of sudden teringat dkt aq smpi mimpi yg bukan2
haaa nampak tak kuatnya firasat die aq
lepas tu die tnya anything happen x tak aq?
ok,skrg aq berterus terang lagi
fine,makcik niyh punyalah sakan marah dekat aq
membebel mengalahkan Mak aq....awk,so soooorrry sebab xbagi tau dkt awk
die boleh ckap nasib aq xde kene cacat...OMG jgn la smpai mcm tu
and skali lg aq kene warning tak boleh naik motor
yela yela yela
saya tahu mereka sygkan saya
saya tahu cuzen saya sayangkan saya
babe,tq sebab care psl kte
promise i'll take care myself :)

Cerita seterusnya last week jugak suppose ade open house anjuran faculty aq
so makcik makcik vogue a.k.a kawan2 aq la kan
xkan la aq nak berkwan dgn Mak Mak datin yg melaram sakan tunjuk pakai2 emas tu plak
ktorg sume plan nak pergi sama-sama la
wlaupon time tu aq ade dkt umah aunt.ima alahai xjauh mane pon tp sengaja gedik2 nak balik umah jugak wlpn bukan umah sendiri
saya tahu mereka sygkan saya
so diorg telefon aq ajak g sma2
last2 dah ciap2 bagai naik bas abis make-up cair2 xdak pulak
dah plan bertukar pergi SACC & PAS
adoiiiii kawan2 aq kan sengaja buat aq terseksa dgn wedges yg tggi bagai
nak ajak jugak aq berjalan
dah kalau pakai vogue2 (mereka la kan vogue bukan aq) x ambik gmbr tersangatla rugi
zaman skrg hidup tanpa bergmbr ibarat kosong belaka....cewaaahhh merepekkkk
so kat SACC pon SACC la kan
xkire org lalu lalang pandang jeling jeling terjegil meluat tgk
KAMI XKISAH!









saya tahu mereka sygkan saya
sampai sakit2 kaki dibuatnya berjalan dgn kasut tinggi
lepas tu gagah & gigih bersungguh dlm keadaan terpaksa kene berjalan pergi bus stand nak naik bas balik UiTM sebab teksi galak xdak pulak
kaki dah sakit adoiiiii adoiii melecet bagai
ok,kaki ayam la jawabnya
bukan aq seorg jer ngan cik Qila sekali buat bende yg sama
cakap pe jer bende pelik2 jelik yg aq xbuat time ddk kat Shah Alam niyh
saya tahu mereka sygkan saya
so xkisah aq buat pe pon mereka gelak jer
& masih tetap mau jadi kawan saya

saya tahu mereka sygkan saya
sebab tu bile seorg beli dress lagi dua mengikut
wlpn asalnya nak tanya pendpat eh eh cantik x bertukar menjdi jom2 beli sama2 jugak
dah beli sama nak pakai pon sama2 jugak
haruslah...
sampai sesiapa sahaja yg lalu lalang terpandang sengaja memandang dua tiga kali memandang
sebab tiga ekor sangat gigih nak pakai dress bersama2
saya tahu mereka sygkan saya
so senyum jer la :)




sebenarnya entry panjang2 ntah grammar tunggang terbalik
cerita mcm gantung2 pening2 lalat pe bnde ntah nak cte vna ni kan
actually the truthnya ialah
mesej nak di sampaikan ialah ramai yg menyangi insan yg bernama
NUR ERVIENA BT ERMAN
biar pun peragai degil2 xmau dengar cakap
biarpun kadang kala mengada2 nak bermanja
biarpun kadang kala menyakitkan jiwa memeritkan hati
mereka tetap sayaaaaaanggg dekat aq
bermula dari family aq yg sangat2 teramat2 jaga aq sebaik mungkin
kemudian cousin yg dari kecik sama2 cte problem suka duka together2
kawan-kawan rapat yg mmg akan sentiasa ada bersama dgn aq
xkisah la kalau setiap hari kene menganjing dgn aq kan
lepas tu bile kene time aq pandai pulak menafi-nafikannya kannn
xkisah la kalau korg ajak aq kuar tapi jap2 aq cakap nak kuar lepas tu xjadi
xbermakna aq xmau lagi kuar sama2 ngan korg or serik merik perit after insiden 24Sep tu
tidak tidak tidak itu semua tidak benar
cuma kdg2 demi memudahkan korg
menjimatkan kos serta masa
mengelakkan kene naik bas berpusu orang ramai
serta duit terbang begitu sahaja lepas tu termenung2 mengeluh tak tau duit pergi mana
so senangnya aq terpaksa la stay jer dkt bilik
janganlah nak sentap2 bagai walaupun aq tau korg selalu jer ugut2 nak tulis kat fb:
"sentap ngan Vna Erman"
hehehehe...comeiii la kawan2 aq niyh
korg jgn la mcm tu ok
kita mesti akan keluar sama2 lagi
owh percayalah sama saya
sebab nak ddk kat bumi Shah Alam niyh tersangggaaattt la lama lagi

mengakhiri entry tungang langang kali niyh
saya tahu mereka sygkan saya
saya jugak sygkan mereka jugak
much love,Vna Erman

No comments :