Tuesday, September 19, 2017

Mermaid Luxe Raya 2017 by Liyana Jasmay

Apoooooo kat tajuk ada perkataan RAYA tewwww?
Raya puasa lama dah aihhhh habis. Raya haji pun dah selesai. Jemaah pun pakat selamat dah touchdown Malaysia.

 LOL!

Assalammualaikum,
Hai readers, yes memang tajuk ada perkataan raya tapi bukan nak really cerita pasal raya pun. Basically raya aku sama je macam tahun lepas, 2 tahun lepas, 3 tahun lepaih. Masih single lulz! Hahahahaha. So tak perlulah update. Tapi aku nak cerita pasal brand Mermaid Luxe by Liyana Jasmay . Ini first time aku purchase baju from this brand. Masa tengah browse thru Zalora, tetiba terjatuh cinta dengan design Candy Stripe Gradient . Dia nampak sweet simple yet adorable gitewww. Since weather Malaysia panaih lit lit so memang aku cari baju rtw yang betul-betul sesuai nak pakai masa raya.






Baju ini berharga RM339.00. Tapi terima kasih Zalora atas ihsan diskaun + coupun code aku dapat purchase baju ni less than RM200. Penjimatan yang berbaloi. Untuk design ni ada dua warna, light pink dengan blue. Honestly warna biru lebih menarik di bahagian baju tuh. Tapi dah banyak colour biru so ambik lah pink. Dari segi sizing,design ni di datangkan dari saiz XS sehingga L. Aku rasa cutting dia sesuai untuk orang berbadan kecik. So my advise, kalau awak-awak berbadan curve please skip this brand. Aku pakai saiz XS. Baju ok molek, tapi kain ketat " sikit " dan kain dia masya allah  labuh gila boleh bersih kampung menyapu. So memang aku hantar alter dekat tailor untuk pendek kan. I wonder LJ kecik molek je kenapalah dia buat kain berjela-jela. 

APA YANG BEST PASAL BAJU INI?
1. Material kain dia polybend which is superb best pakai masa cuaca panas. Kain dia jarang sikit so kena pakai inner. 
2. I LOVE ORGANZA. Dekat baju ni ada little touch organza dekat bahagian dada ada riben (hidden under my tudung) dan dekat bahagian bawah baju. Love love love the ombre touch! 
3. Ada sediki twist dari common baju kurung. Plate/susun kain biasa nya bahagian tepi atau belakang but for this design bahagian depan. Lama dah cari rtw yang buat kain macam ni. Thanks LJ! 
4. Skirt/kain simple cutting tapi ada litte touch lace to create soft look. 

Overall, superb lafffff this attire. Incase ada yang nak beli boleh ke official web Mermaid Luxe or beli dekat Zalora. Check it out! 
 




OOTD Featured Items::

Scarf: The Alhambra dUCk
Baju Kurung : Mermaid Luxe
Bag, Sunglass and Shoes : Charles and Keith.

Much Love, Vna Erman :)

No comments :